´jag vill vara vanlig,vad det nu är ´

 det blev lite för mycket,det är då migränen smäller till som en rak höger i tinningen och jag blir som ett litet barn som bara vill krypa upp hos mamma och sova tills det går över. igår när jag smällde igen dörren bakom mig på jobbet och gick ut i blåsten och kände hur den slog i ansiktet,det var underbart,och samtidigt kändes migränen lite bättre. mörkret,blåsten och regnet,det kändes bra på nåt sett,samma sinnesvaro som i mitt huvud och mina tankar. hade fönstret öppet hela min sömnösa natt och hörde hur det dundrade på där ute. idag har jag varit hemma,för att återfå sömnen som uteblev och återhämta mig. men det dunkar fortfarande i tinningen,men det beror nog på många olika saker.
 var över till mamma under dagen för att bli lite omhändertagen. vi prata om hösten och vintern. snart fyller mamma år,det stora jämna.och jag vill så gärna få ihop en sansad,riktigt middag,ute bland vanliga folk,där vi också förhoppningsvis kan bete oss som vanliga mnnsikor,en så kallad normal familj,det är lättare sagt än gjort,men jag har mina önskningar och mina förhoppningar. önskar.

 känner mig så färdig med sommaren och värmen nu. vill ha kalla,krispiga,härliga dagar och mörka kvällar. kura ner mig i stora soffan med kärleken brevid mig,tända ljus. fixa filmkvällar med mina fina vänner,ordna middagar,baka bullar och kakor och sen fixa varm chocklad. åka till stan,handla och käka gott ute,dricka mörka,fylliga röda viner,planera julklappar och julbak. ordna glöggkvällar. åka bort med min käresta,vi har funderat på spa i trosa igen. och sen har vi vår spökvandring i gamla stan kvar. vill så himla mycket. men vart finns orken?

 idag skickade jag iväg ett mejl,jag hoppas på svar,positiva svar. jag behöver det,åh,snälla vad jag behöver det.



´jag vill vara vanlig,vad det nu är ´

 
 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0