det blir inte alltid som man har tänkt sig

 ute är det grått värre och med balkongdörrn öppen hör man hur jippot nere på byn håller igång. själv har jag stannat hemma hela dagen,förutom fika hemma hos mapa. fick en bukett med liljekonvaljer av mamma,min absoluta favorit. luktar verkligen skolavslutning och genast blir man liten i sinnet igen och minns tillbaka...


 har varit en ganska krävande vecka,varje dag på jobbet har jag blivit lite tröttare och sett fram emot helgen,även om inget spec har varit inplanerat så dyker det alltid upp nått,och det gjorde det såklart,har bara inte bestämt mig än ... igår var en lång dag,längsta på länge och när jag slutligen fick sätta mig på cykeln hem trodde jag att jag skulle storkna.la mig på soffan,somna en stund i martins knä och runt 19 tiden var jag mig själv igen. vi fixade grillad fläskfilé och finaste hade köpt en flaska rött som vi delade på. kollade på film och somnade gott sen. en bra fredag. imorrn blir det lite egentid uppe i stockolm. har bestämt mig för en riktig strosardag,plus att jag har ett ärende som jag ska fixa. plus,det är mors dag imorrn ♥



märkligt hur saker och ting blir. händer saker hela tiden som man inte har kontroll över,som bara sker. eller så händer saker man är medveten om,det bara blir så,och även om man tänker tanken och vill eller borde göra nåt åt det så rinner det ut i sanden,men det kan vara skönt ibland också.få lite distans till saker...


 

gjort fint i vardagsrumsfönstret för att pigga upp !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0