vad är viktigt?

 vaknade tidigt i morse av mina myggbett som kliade. har inte sovit de senaste nätterna i min egen säng och det märks,det är nåt annat,en speciell känsla med att sova i en annan säng. egentligen hatar jag det,men när personen som som ligger brevid betyder mest i världen spelar det egentligen ingen roll.

 varit lata dagar de senaste veckorna. jag lyssnar på p3 dagarna igenom,spenderat tid,massa tid med fina vänner,och familjen. hunnit med midsommar i bergslagen,en båttur till åland och härliga dagar i barcelona med kärleken. de sista dagarna ska jag lapa i mig av solen och bli en aning brunare,innan det är dags att ta på sig uniformen igen och antagligen bli lika blek som innan semestern. som vanligt när semestern lider mot sitt slut kommer den enorma längtan efter hösten. hösten har alltid varit min början av året,tiden då det finns en chans att börja om,hitta nya värderingar och upptäcka nya saker. längtar tills nya modekatalogerna kommer ut med sina höst/vinterkollektioner,ser fram emot att köpa en ny skinnjacka och frysa in vintern i.
 givetvis är sommaren inte slut,men höst har alltis passat mitt mood. men det återstår fortfarande massa roligt kvar av denna sommaren. har en innestående drinkkväll inplanerad,bio och där emellan hoppas jag på massa grillkvällar,vinkvällar och dagsutflykter. för jobb betyder ju inte att livet blir tråkigare,det betyder väl mer att man blir mer medveten om omvärlden? nu har jag varit i min lilla egna bubbla,men snart är det dags att ta hål på bubblan och belanda mig med folket igen. men de är med skräckblandad förtjusning jag återkommer. en period utan tv,tidningar,facebook och telefon,det kan vara en ren befrielse när hjärnan,och hjärtat behöver en pause.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0