jag behöver inte leta längre...

bra dag,även om det kändes motigt igår,men jag går in med alla möjligheter att denna vecka kommer gå fort och bra den också. strålande väder idag,sådär så man känner sig glad enda in i hjärtat,man blir glad bara av att se knallgula löv mot en klarblå himmel.mer sånt,även om jag hade de första minusgraderna den här tidiga morgonen påväg till jobbet. kanske snön är här om inte allt för länge? mycket prat om jul på jobbet,vare sig man vill eller inte. mesta dels eftersom man jobbar där man gör.vad ska beställas? julskinka hit,lutfisk dit. på tavlan i charken hade J skrivit lördag; 75dagar kvar till julafton. galning,men vi planerat in ett besök på juliga Ikea framöver. idag när jag precis hade handlat och gick genom butikens brödavdelning kom en ljuvlig doft av saffran över mig,jag lovar,jag var tvungen att stanna till för att insupa ögonblicket,när jag sen kom till fikarummet fanns saffranskaka på bordet,liten skiva blev det fast jag lovat att vänta.saffran är bland det godaste jag vet,tack vare att man äter det så sällan och då oftas vid speciella tillfällen. och total lycka när jag inser att jag visst är hemma första advent!!!!! vi åker ju först på måndagen,så det blir fika med familjen som vanligt. och mitt hjärta som hade sorg över att missa advent,helt i onödan. tränade idag.det var underbart att få svettas och kämpa. Tidigare idag baka jag mazariner,bra dag.hållt mig sysselsatt,Inge tv förrens kvällen.så behöver det vara,då säckar jag inte ihop.nu krypa ner med finaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0