iskalla vindar påväg och brasan är tänd

vaknade med onda halsar bägge två,men utvilade och till (o)ljudet av tre små hundar som ylade i köket.upp och ut och tog morgonpromenad innan det blev en långfrukost i köket med morgontidningar och god frukost,ok,klockan var runt 11,12,men frukost var det. inga planer utan bara lung och ro har dagen passerat med tvättning,läsning och diverse skrot på tv. eftersom båda känner sig lite mosiga var det ingen idé att göra nått ansträngande,plus att gårdagens äventyr med vilse fölunge på gården har vi varit lite stand-by,just in case. dock runt 18. tiden ryckte vi upp oss och tog alla hundarna med oss på långpromendad runt gårdarna,det är väl nån halvmil,så det var friskt och ruggit fuktigt,häftigt när man såg hur man gick genom dimmorna,älvor kallades det när jag var liten. nu har vi hämtat in ved till brasan,fyllt på varsit glas vin och snart blir det middag bestående av lax och sallad.blir ännu en lung kväll i soffan,men hoppas dock att utbudet på tv är liiite bättre än igår. igår tror jag att vi såg tre (eller snarare såg och såg,vi gav upp emellanåt)filmer iallafall. ett ûbersnuskig komedifilm med chavy chase,med snuskig menar jag äcklig,oaptitlig och bara blää. sen var det nån film med will ferelle men det gav vi upp på också innan vi somna i soffan till en beckfilm. huruvida detta är intressant för er vet jag inte,men så var min kväll igår iallafall ;) annars så har jagspec. idag kännt hur det rycker i shoppingtarmen. Är det därför du jenny shoppar så mycket,för att du bott här på landet??? ;) hursomhelst,så är jag så sugen på att köpa nya stövlar,och jag har hitat ett par som blir perfekta till hösten nu,från ecco. ska se till att de blir mina snart,kanske till nästa helg. imorrn söndag. då blir det nog bakning. är så sugen på att baka nptt,kanske mazariner? finaste ska joba hela kvällen så jag har hela eftermiddagen på mig att stöka i köket. sen är det full fart på nya veckan. hoppas att förkylningen lägger sig snart så jag kan träna,både måndag och onsdag. känner mig så b när jag inte får röra på mig! nepp,till middagen nu kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0