vintermys

julen är slut och det är med ett leende på läpparna och ett glatt hjärta som jag lämnar den bakom mig,2010.
haft en underbara tre dagar ledigt med fullt upp hela tiden. söndagnatten spenderade vi på landet,med michis och martin som kört upp från skåne. det drogs fram gitarrer och texthäften och vi sjöng allihop in fram på småtimmarna. hur mysigt somhelst och framförallt jätteroligt. efter välbehövlig sovmorgon blev det bruch innan vi drog fram hela vinterförrådet och samtliga 6 personer drog på sig full mundering för en dag i snön. vi åkte pulka och tolka med hästen. (tolka,det är att åka pulka bakom hästen,och den sticker iväg i full galopp,varpå man troligtvis ramlar av minst 2 gånger och har snö överallt innanför alla kläderna. men mycket skoj)
 slutligen bestämmde magnus att vi skulle packa matsäck och grill och vi tog hunden med oss och knata upp på högsta berget där vi avnjöt god glögg och grillad chirizo med bröd. hur mysigt som helst och hela tiden spana vi efter vildsvin,och hoppades,för martin skull, att vi skulle se älg! men icke. drog oss hemåt när mörkret hade lagt sig och när vi kom in så stupa jag,rent utsagt,i soffan och sov ett par timmar innan det blev julmiddag i salongen. en riktigt frilufsdag,så välbehövlig och vi har på allvar börjat planera fjällenresan för 2011. ska bli så otroligt roligt,jag som aldrig stått i en slalombacke! men tror att vi kan bli ett underbart gäng,men afterski och dans,och matlagning! åååh,längtar redan.

 som jag anande,blev en av de bästa jularna på länge. med rätt människor omkring sig kan man inte misslyckas ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0