mood-swingsframkallande

 det är en mörk,förfärlig,moodswingsframkallande plats,ikea.tom i hela huvet efter en intensiv eftermiddag/kväll.varit igång sen 05.00 imorse,och visst,det är inget speciellt wow för det,men nonstop har man varit på gång,påväg eller på språng,inte en stunds vila,men trevligt såklart !
fia kom och hämta upp mig på jobbet och hade lite proviant med sig bestående av kexchoklad och ramlösa,strålande eftermiddagsfika i bilen. åkte mot skärholmen där det blev lite diverse shopping,men bara till det nyttiga hållet,vi var så duktig,gick in i nån klädbutik,men köpte inget onödigt,köpte inget alls inte. jag kom därifrån med precis det jag ville ha,en yoga/pilatesmatta,turkos och jättefin. fia hitta pingisrack och darttavla. mötte upp min fina och styrde kosan mot ikea och upp till dinningen på engång där jag bjöd laget runt på köttbullstallrik och kaffe,riktig brakmiddag för tre för bara 50 spänn. sen började eländet,att gå runt i varuhuset,och egentligen var jag inte ute efter nått speciellt,utan plocka på mig lite galjar,värmeljus och gardiner,det enda onödiga,eller mera spontana köpet blev en svart pall och en jättefin dyna till den,som blev perfekt till hallen. martin,som fynda en matta,skjutsade vi hem till stan innan vi drog oss hemåt igen. pallen hopmonterad och jag är omklädd och redo för sängen. jättetrött och börjar tidigt imorgon.
 egentligen så är ikea ett ställe som jag borde hålla mig borta ifrån,blir alltid tröt,tröttare,tröttast av att gå där,men klart man lockas dit alltid ändå. eller så är det nåt med årgången har fia och jag kommit fram till. födda samma år,och samma månad. båda blir lika griniga utan mat i kroppen,kastar i oss så in i bomben,men får alltid rum med snacks och snask. men åttifyra är en bra årgång,the very best.
 
 en dag till,sen ledig en och en halv dag. imorrn,då är det dagen det !! äntligen har ett år gått och det är dags igen,vad jag pratar om får se se i bloggen imorgon. men det ska bli fab !



tom i huvet var ordet,behöver god sömn i natt

 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0