Slumdog millionaire

Helgen har flugit förbi som vanligt och en timme kortare har vi också blivit. Trött jag är,även fast man fick sova i morse till 10. Segade oss upp och tog en fukost på stan och sen lite eftermiddagsshopping på det. Hade en riktigt helkväll inne i stockholm igår med Maria. Vi öttes upp vid centralen och gick och bokade biobiljetter och sedanblev det middag på grekisk restaurang,fläskfilé med potatis och favoriten - tzatsiki. Jag kan bara inte få nog av det! Hade 3 timmar att slå ihjäl innan bion började så vi tog sedan en promenad till kungsgatan och satte oss på ett café och satt och småprata om ditten och datten. Sen blev det popcorn och SÄMSTA platserna ever i biosalongen. Sergels största biosalong typ,och vi fick sitta intryckta längst bak,trots att det fanns så mycket bättre platser lediga. Jäkla kärring som satt i biljettluckan.
 Hursomhelst. Vi såg oscarsbelönade " Slumdog millionaire  " och den var fruktansvärt bra och sevärd.
 Idag efter shoppingen kraschlandade vi i soffan och glodde på första säsongen av " Mia och Klara " Maria och jag är riktiga hejjare på att prata värmländska nu,jäklar i min lilla låda,får visa upp mina nya språktalanger i charken nu i veckan,vi som är så fruktansvärt bra på diverse dialekter där inne,men som Karin sa i fredags,den dagen vi pratar gotländska,då blir hon imponerad *skratt*



 " Världens mest onödiga fika. Kan ni tänka er att EN sån där liten kaka kosta 25 kronor !? "




" Maria ville såklart vara med på bild med de exklusiva bakverken! "



" Godaste frukoten imorse på " Castello" ..."



" GÅ OCH SE DEN !!! ... "






 


Kommentarer
Postat av: Darlingen - såklart :)

Jaa, hejjare är rätt ord!! Brrrrraaaaaaaaa! :D Tack för helgen! Så bra, som vanligt! Puss

2009-03-29 @ 21:08:58
URL: http://voyage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0