så mycket längtan inom mig

 håller verkligen på att ramla ner av trötthet och sömnen vill ta över,men jag låter den inte göra det än,helt och hållet. tankarna snurrar,nu när jag blivit ensam för natten.som de alltid gör. de nätterna jag ligger sömnlös med alla mina världsproblem,som jag lovar mig själv att lösa och ta tag i när morgonen gryr,de återkommer för att aldrig tas om hand om. familjen var här nyss, vi fixa hemmapizza,pappas pizza som vi gärna kallar den,så som han gjort den sen vi var små. idag var en bra kväll,alla höll sams och tyckte om varandra. kan så gärna vilja dela de stunderna med my speciel one,om du var med och jag fick inse,att vi kanske inte är så annorlunda iallafall? bara ibland,ganska ofta.
 har så mycket längtan i min kropp just nu,längtan efter så mycket. nya erfarenheter,att lära mig nya saker,sitta i en skolbänk,framför en dator,ha en tenta,en läxa,bara suga in mig av ny kunskap för att få hjärnan att verkligen arbeta och känna mig behövd. drömmer och längta efter ny bostad,ett litet hus,att renovera,plantera trädgård,måla om,ny soffa,vitt staket. drömmer om barn,har blivit helt uppslukad av alla bebisar och fina barn som finns där ute. tänka att jag sitter här och skriver det? jag som aldrig skulle skaffa barn,som inte ens tycker om barn? men det gör jag ju inte,bara de där vissa speciella guldkornen där ute.
saknar mina vänner,har blivit helt beroende av att ha folk omkring mig,men ibland får jag hejda mig och inse att jag kanske ska ta ett steg tillbaka? dumma tankar infinner sig och jag drar mig undan för att kanske bli lite saknad och inte den som är på hela tiden. alla dessa dumma känslor som jag aldrig lyckas bli av med.
 längtar efter att leva i nuet. just nu lever jag i mina drömmar,om hur jag vill att min famtid ska vara,eller hur jag hoppas att min vardag ska bli. ser tillbaka några år och skulle verkligen inte vilja gå tillbaka. äldre känns bra. äldre känns som mognad och att våga vara den man är. och jag vågar vara den jag är,det är bara mer tro på mig själv jag behöver,ett jädra anamma att jag kan göra vad som helst. om jag säger det tillräckligt mycket till mig själv,blir det sant då?
 

Kommentarer
Postat av: Darlingen

Fint skrivet! Tack för att du fanns där igår kväll/natt... love you! Kram

2011-09-11 @ 14:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0