söndagsmys med hällregn

jäklar vilken natt. hemma med sista tåget och regnet bara öste ner och sen hällregn hela natten. helt otroligt. vansinnigt,men ändå ganska mysigt. som sagt,en liten del av mig ser så fram emot hösten,men åh så less jag kommer vara sen när den väl är här,då är det ju bara sommar och värme jag vill ha? frysa är inte riktigt min grej... lördagen var fullspäckad,även så denna. först lite shopping på byn för att sen möta upp min fina fia,vi åkte bort till mollstaberg och käkade franska crêps och drack riktigt cider från normandie vid husvagnen de ställt upp. verkligen hur mysig och inspirerande som helst och paret som driver stället är bara så gulliga. Mätta och belåtna tog vi en cruise vidare mot en närliggande gårdsbutik och inhadlade närproducerad lammkorv,ruskigt billigt och så gott. sen blev det en spontan tripp till en närliggande loppis,och gissa om vi var glada att vi svängde förbi. vi båda kom där ifrån med varsina betonggjutna rabarberblad (ska fixa upp en bild senare) 100 spänn,som hittat.
 mötte upp min man lite senare för lite diverse dryckesinhandlig innan vi tog tåget mot mölnbo för att grilla med hans gymnaiekompisar från förr. trevliga killar hela bunten men trött och en whiskey för mycket så orkade jag inte stanna länre än midnatt,men nöjd med kvällen ändå,även om man kom hem dyngsur och kall om fötter,händer och nästipp. nu åter till städning och bakning. har världens godaste morotskaka i ugnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0