monday off

 försöker stanna upp och hitta lugnet,men det funkar inte,för tiden tar tag i mig och drar mig med med en faslig fart. vårruset hägrar imorrn,till helgen är det mors dag,nästa vecka är det gnestadagen och midsommar är bara veckor bort. semestern är farligt nära,och nånstanns börjar jag ändå se framåt och hoppas på förändringar till vintern. konstigt.


 igår hade jag en riktigt härlig ledig dag. började med en riktigt lång sovmorgon,tassade upp vid nio och gick till ica för att inhandla frukost innan ett sms trilla in och en lunchdejt med fia och liam blev bokad. hann ändå tvätta fönstrerna i köket innan dess och plocka undan massa annat trams. mötte upp fia och grodan och gick till blomstergården och sedan vidare till kaffebaren. blev en fika ute i solen/blåsten,är det sommar så är det sommar!  när martin gick hemåt och sen åkte hem tog vi en promenad hem till fia,satt ute på deras altan,pratta,amma,kolla på sötaste lillkillen,planera en planeringsdag,åt rabarberpaj och prata annat strunt. en riktigt härlig dag ute,innan det bar hemåt,tvätta lite fönster i vardagsrummet innan det blev fika hemma hos mapa. inte undra på att dagarna bara rusar iväg när ens dagar ser ut såhär.
 
 imorrn är det vårrus med bästa tjejerna. blir bilresa direkt efter jobbet upp mot liljehokmen och sedan ut mot universitete. ska bli så hmla roligt! blir alltid lika peppa,faschinerad,lycklig,nervös,trött,sprudlande när jag befinner mig mitt i detta jytter av folk,musik och galenskap. ser redan så mycket fram emot tills vi sitter där,glada och nöjda med loppet och äter våran matsäck. ska försöka ta lite bilder,för dokumentation.
 just nu känner jag stor lycka. sommarn kommer och runt mig finns fina människor...





 


nya kaffebaren - så bra! ser ut som jag var helt ensam,men det var jag inte ^^,





lycka är en spinnande katt i knät






träningen har varit usel,men i sändags blev et halvmilen






laddar med kiwi/banansmoothie






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0