det är så lätt att stanna kvar,så svårt att gå

  har aldrig,nästan,aldrig(var ett tag sen isåfall) haft söndagsångest. men nu smyger den sig på,och det är bara lördagkväll. drömmer om att få ta ledigt,eller att till och med bli förkyld,bara för att få vara hemma. visst låter det konstigt,och jäkligt onödigt. samidigt har min arbetsmoral alltid varit så hög,så jag har aldrig haft hjärta att "skolka" eller bara vara hemma för att. har aldrig varit sånn,inte ens i skolan. min drivkraft just nu är tråkigt nog,bara pengarna,pengarna som jag verkligen behöver för att förverkliga min stora dröm,och jag bara ska fixa det,om jag så ska behöva stå ut med alla jävla kvällar,alla jävla otrevliga kunder (ja,folk är verkligen otrevliga nuförtiden,mycket mer än vanligt? vad är det som har hänt,och sen när är det mitt fel att brien,eller nån prinskorv är slut och varför har just jag förstört din måndagsmiddag? var lite jäkla realistisk och inse att det finns mycket viktigare saker i livet är nån jävla prinskorv!! )Precis så önskar jag verkligen att jag kunde säga,rakt i ansiktet på kunden. och jag lovar.jag lovar verkligen,att skulle jag bara ha en vecka kvar att jobba,då skulle jag vara ärlig mot alla kunder och säga precis vad jag tycker. så det så!!! fan vad jag ser fram emot den dagen! känner att det sitter en lite djävel på min axel. en djävul som viskar i mitt öra att alla som inte vill mig väl kan dra åt helvete,de ska inte ens få en uns av min uppmärksamhet och mina känslor. kanske jag har blivit lite hård,men det behöver jag,och med de förändringarna som jag gjort den senaste veckan(små små ändingar) så känns det så mycket bättre,en ren berfrielse faktiskt. det gäller att se sig omkring och inse vilka människor som finns omkring en,vilka vill dig väl och vill se dig lycklig? vilka finns där men är bara missunsamma och pratar bakom din rygg. det är ganska lätt att se,och innerst inne vet man alltid,men ibland vill man inte tro det. det gäller verklige att rensa. att göra slut med såkallade vänner kan vara så nyttigt. jag tog mig en rejäl rensning bland mina facebookvänner och insåg att det fanns allt för många energitjuvar,sånt behöver inte jag. så jag kan rekommendera alla att göra det. jag har hellre en lite skara nära,underbara vänner,än att kunna ha ett hundratals "vänner",som bara är ytliga och man får noll i utbyte av. Hårt,men sant. jag har fått lärt mig det den hårda vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0