if only you could see the way you shine

 satt på tåget hem ikväll och drogs tillbaka i tiden och tillbaka till när man var liten,vilka egenheter man hade för sig,som att titta på samma film,flera gånger om dagen,flera dagar,ibland t.o.m veckor i streck. hur man lyssnade på radio,och hade ett kasettband i spelaren,som man spelade in den där braiga låten från radio,om och om igen,så den fanns på hela A,eller B-sidan. eller de där balladerna som man lyssnade på och fantiserade om att man skulle dansa tryckare med just han som man var kär i,i smyg.
 nu ikväll lyssnade jag på en av dom låtarna,och bara log för mig själv,och kunde se mig själv framför mig,hur jag var då,som liten,och vad jag önskade och hoppas på att den där magiska känslan skulle infinna sig,det gjorde den väldigt sällan,nästan aldrig. men det gjorde den nu,och har gjort det länge. ser jag tillbaka på hjärte sorg så var det värt all väntan,jag har den finaste ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0