the long day is over

den långa dagen tog slut,till slut. men det blev en lång sådan. tåget upp,strosa runt,fika,köpte en klänning (jag vet,det är påväg att bli höst,men det är en långklänning för hösten) gjorde det jag skulle,och efter det kändes det mycket bättre,i hjärtat. tåget upp till stockholm,strosa runt lite till innn jag tog t-banan till fridhemsplan och mötte upp maria,bussen in till city och sen godaste mongoliska buffén med dessert.
 måste ligga nåt i luften,hela stan vimmlar av galna människor,ingen verkar klokare än nån annan.
0 på drottninggatan går det omkring en gammal dam med ullkappa,handväska och plastkasse och svär,och spottar och skriker åt alla runt omkring (hon har varit där sen somras,jag vet)
0 i västermalmsgallerian låg det en kille på backen och påstod sig att han blivit hemskickad från st görans psykmottagning
0 på tunnelbanan satt det en kvinna med grovstickad tröja,med bara en liten nätt bh under,man såg allt
0 innan tunnelbanan kom,kom det en man gåendes som sedan stod och röt in i tunneln,konstant innan tåget kom 
 
inte fan konstigt att man själv blir lite knäpp när man är omringad av knäppgökar stup i kvarten.en alldeles perfekt torsdagkväll med maria,som de brukar vara då vi ses. har planerat en långhelg nästa vecka med drinkar,shopping,bio och söndagsbrunch på stan nånstanns,ser så fram emot det.nu är det snart dags att krypa ner,rena sovmorgonen imorrn,men har de senate dagarna velat lägga mig tidigt,jag somnar på stört,sover görbra just nu,älskar sova! jobbhelg som gäller nu,hur otiverad tror ni att jag är . . .





redo för långdag i stockholm


 


en ny till samlingen,fick en av min finaste maria,en polsk !

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0