solblekt goes brunett

 efter en lång och härlig helg,har jag nu kraschat i soffan framför vad blir det för mat ? orkar inte sappa.
mycket tjejsnack,mycket rödvin,mycket sömn,en del shopping och massa mumsig mat. härlig och fab helg med min finaste maria. hela gårdagen spenderades i skhlm. tog det ganska lungt med shoppingen och kom därifrån med underkläder och en ny väska.det var allt,jag försökte tygla mig och köpte inget onödigt,ibland kan man,om man anstränger sig. det bar hemåt,lite huvudvärk och frusna. tog en liten siesta innan vi färgade hår i köket och hungriga begav oss till o´learys för middag. beställde och EN TIMME och 15 MIN SENARE fick vi maten! skandal! vi sörplade vinflaskan vi hade beställt in och var mer än snurriga när maten väl serverades. men som plåster på såret tog den härliga personalen hand om oss och bjöd på dessert,det är ändå service kan jag tycka. de gjorde misstag med kompenserade,så ska det vara.
 idag har det varit valdag. maria och jag mötte upp mats och de gick och röstade innan vi tog tåget in till stan och stockholms finare kvarter. på öfvre östermalm intog vi scandics brunchbuffé,helt fantastiskt! massa godsaker,men jag lyckades hålla mig borta från dessertbordet,det blev nara en biscotti till en kopp thé,för att värma mig,har frusit hela långa dagen,fingrar och nästippen har varit iskalla,hua,nu börjar det,hösten,på riktigt.
hann med en liten vända på stan innan vi tog tåget hemåt.
ikväll blir det valvaka i soffan. har en sambo som jobbar stängning och tills dess ska jag ordna en middag. blir stekt lax med sallad,och cole slaw. har blivit mycket inspirerad av maria i helgen. innan matlagning blir det ett varmt bad,måste få bukt med håret. alltid när jag färgar det blir mitt hår väldigt yvigt,svårt att hantera så jag har kännt mig som en cocker spaniel idag,två långa längder på var sida.
kommande veckan blir nog lång. jobb mån - fre. men ska se till att fylla veckan med massa aktiviteter. imorgon ska jag och fia ha mys hemma hos henne efter jobbet,och grädda våfflor! onsdag blir afrodans. och till helgen hoppas jag kunna boka in min sambo för lite kvalitetstid.



underbar brunch på scandic östermalm




min fina,tjusiga maria








öfvre östermalm,här trängs trenchcoats och minihundar,och lever i symbios




min nya fina höstiga weekendbag
















 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0