2009 - Nothing special about it ?

 Hur skulle jag egentligen summera 2009 ? Bra.Men inte mer. Fast. . .egentligen inget så att klaga på. Har blivit en hel del Snurrsnurr runt om i orten,regionen,länet,landet.Europa och t.o.m Afrika! 
Början av året innebar en hel del clubing,hemmafester och födelsedagar. Jag fyllde te.x 25 år och blev officiellt gammal. Första utlandsresan styrdes mot Frankfurt med tjejligan. En 24-timmars resa. All about shopping och en stilla middag på kvällen slutade i en källare i slumkvartren där vi clubbade natten lång på " Unity" och sen tog bussen direkt till flygplatsen och sen va vi hemma - Galet ! Efter en lång och envis sommar på jobbet kom en belöning bestående av en Tunisienresa med Maria. En resa i trötthetens tecken. Vi var konstant trötta,käka pizza,pasta,pommes hela veckan. Drack virre på ballen och svettades bort i solen och fick skåda ett av de häftigaste åskväder jag varit med om. Årets sista resa bar mot Norge,ännu en 24-timmars resa med oss galna människor som kommit snett här i livet. Med pengakrångel,passkrångel och ja,massa annat krångel blev det en hellyckad resa.  
 2009 blev året då alla flyttade. Jag flytta till en 2:a. Mamma och pappa flyttade till en 3:a. Jenny flytta ut på landet,Michis till Skåneland och Pillan till L.A. Undrar vem som kommer flytta i år ? Det positiva med flyttar är att man kan hälsa på såklart! Besöket i Skåne med Michis blev fartfyllt och underbart som väntat,med ett avslut i Ullared. Får då se om 2010 bjuder på ett bsök hos Pillan i USA ? 
 På jobbet bajsades det av urkonstiga damer,småglin hotade med chipsbränder och scheman skrevs hit och dit. Folk slutade och nya folk kom,Jenny bråkade med Stefan,och Stefan bråkade med Jenny ^^, vi hade fotbollsderby mot andra butiken,vi loosade med vad gör man när andra spelar fult!? Det har byggts om och allt har varit sig likt, i vanlig ordning på alla plan.
 Sommaren var en lång och tröttsam historia. Men med alla fester,balkonghäng och fylleresor så räddades den upp med allt vad det innebar. Vi såg till att röra om i grytan både i Sthlm,Nypan,Trosa och på Jennys balkong ^^, Så hela byn hörde vill jag lova. Kvällen på Tellus i Nypan går till historien som den blötaste kvällen 2009. Den kvällen fick ALLA veta och höra om. En del konserter blev det också. Salem al Fakir och Britney med Fia i Globen!
 Hela hösten har inneburit en del träning,mycket soffhäng,thédrickade och TV-tittade. Skulle även kalla att min lilla ålderskris innefann sig under hösten/vintern. Konstant trött,omotiverad och smågrinig. It´s still going strong.
 Men jag harlyckats hålla humöret uppe med en hel del shopping. 2009 blir det året jag fick dille på skor,reebok och converse - jag är beroende ! Martin måste ha smittat mig ^^,  
 
 Hursomhelst så hade 2009 blivit så mycket mindre värt om det inte vore för alla älsklingar och underbara vänner där ute och här hemma. Hoppas på ett 2010 då jag öntligen inser och kommer underfund med vad jag ska bli när jag blir stor,men en bit på vägen ska jag nog komma,med planeringen på gång. Lägenheten ska ompyssls och inredas. En spaweekend är inplanerad medälskling och en utlandsresa till sommarns början medtjejerna är också spikad. Med ett jädra annamma och med några beslut att fatta så går jag in med att tro att det här kan bli bra.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0