joyful

underbar helg som blev som jag hade hoppats,lugn med mycket sömn,god mat och alla klapparna klara,finito,done! halva helgen spenderades uppe i Stockholm där jag mötte upp älskling på fredagen för lite julklappsshopping,gick väl sisådär och snön bara föll och ingenstanns hitta vi det vi ville ha,svårt. Vi gav upp och drog hem till ön där det blev middag ute på restaurang med pasta och gott vin innan jag,rent utsagt, stupa i soffan och prata i sömnen till på köpet ^^, hade förhoppningar att ta en rajd på stan även på lördagen men det fanns verkligen ingen energi kvar så det blev långfrukost i soffan framför tvn innan vi tig tåget hem,hann byta om och blev hämtade av Kerstin och Magnus som gulliga bjöd oss på julbord i Trosa,på Bomans. kanske ett av de bästa julborden jag varit på,med godaste sillen,och jag som nästan aldrig äter sill,så gott var det! allt var verkligen utsökt och mellan tallrikarna satt jag och Magnus och spanade på alla lustiga personer som befann sig i lokalen. dessertbordet var fenomenallt och efterättbordet lika gott,men ha,det fanns både dessertbord och efterrättsbord,det är skillnad. blev kvar många timmar och hade riktigt trevligt och småprata om vårens skidresa,vore verkligen så härligt. somnade lika gott igår med en mage som kändes som gravid i 8 månaden( men vad vet jag) min sambos var lika stor den. idag har det snöar,minst sagt! men ändå blev det julshopping i Södertälje,de sista och jag blev så nöjd,plus att jag hitta min drömklänning som jag suktat och sörjt hela hösten! den kommer bli toppen när den väl kommer till användning. var otroligt härlig stämmning uppe i stan,trevligt folk,julmarknad,julmusik och julkör som sjöng. det väckte verkligen känslorna i mig så nu ikväll har jag julstökat och gjort godis och druckit glögg och myst. känns som jag fick ut maximallt utav helgen. Nu väntar en tuff vecka med mycket varor myckey folk och mycket tålamod som krävs,men det är snart jul,och jag längtar faktiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0