sista augusti

sommarens sista dag är här,och snart passerad. september imorgon och nu finns det ingen återvändo,hösten kommer,vare sig man vill eller inte. men jag vill. känner mig fortfarande inte helt hundra,men imorrn är det back to work.uppskattat uppenbarligen då det är fler folk borta,som vanligt. har efter en del nyttigt gjort idag,som vanligt placerat mig i soffan. blir jag och tv.n som vanligt. gav mig ut på en långpromenad på förmiddagen,skönt och solen sken och värmde lite i ansiktet,skönt med frisk luft i lungorna trots att lungorna värker lite. annars är hösten nästan min favorit tid,då man börjar om på nytt på nåt sätt. nya planer,livsval kanske. man rensar bort sommaren och tar in vardagen och kommer in i rutinerna igen. kanske tråkigt för somliga,men ganska tryggt ändå,tiden går och där emellan jobb och annat får man planera in guldkorn som gör att man har saker att se fram emot och står ut med kylan och mörkret. själv håller jag på att planera en heldag/helg i höst för min finaste. inte för nåt speciellt,men bara därför.hemligheter. han ska inget veta. sånt tycker jag är kul,bland det roligaste. planera trevligheter för andra. har hittat några förslag,även om det är lite svårt,jag är ju inte gjord av pengar men man vill ju ändå att det ska bli bra. en allt behöver inte kosta skjortan såklart. snart får det bli middagsdags. börjar bli gabska hungrig. tänkt göra en wrap idag,med kyckling,paprika,broccoli och rödlök med jättegod salsa till. sen blir det nog ett bad till kvällningen innan det blir soffhäng innan läggdags, vill känna mig någolunda fräsch till jobbet imorrn.


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0