back on track

 efter drygt två månaders torka,slapphet,trötthet och allmänt semesterhuvud,det vill säga alldeles för länge,drog jag äntligen på min träningskläderna och löpskorna och tog min första runda. hade svurit,lovat och tagit i hand på att jag skulle ut idag,onsdag inte bryter jag ett löfte inte. men jäklarns vad trögt det kändes på slutet,hallucinerade om duschen sista kilometern. känns dock mycket bra,visste väl att det bara vara att tvinga sig iväg så skulle det funka. jag orkar inte mera att jobba,komma hem,och inte orka nånting. laga mat på sin höjd,men inget annat utöver det. har på senaste,så fort jag sätter mig i soffan,somnat på störtt. det går inte längre. min kära kom hem med bludtsaft idag,kanske också skulle investera i lite ärn och vitaminer,prova kan man ju alltid. med hela hösten och vintern framför sig är det lika bra att ordna det för sig redan nu. prata med kollega på jobbet och vi har planerat att gå på pilates här om några veckor,prova på. nu ska jag dock parkera just i soffan. fick mig en svängom,rent utsagt,när jag kom hem,en tango i hallen så att säga,men nu blir det slappa i soffan tills sopranos börjar på svt. thé och choklad och sen är det tajm att sova.



 


 nu är jag igång,bara att fortsätta . . .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0