Solstolle

 Jo,jag lever (om det var någon som undrade) Vilken vecka! Är det någon annan än mej som är konstant trött,allmänt smågrinig och känner sig lite grå och sådär? Ingen?  Snälla,I´m beging you,fixa våren till mig nu!

 Fast,det där med att vara grå stämmer inte riktigt. I torsdags var det äntligen dags för mig och Heléne att återinföra våra " veckerliga" middagar. Har säkerligen haft ett uppehåll på 3-4 veckor p.g.a sjukdomar.semester etc. så vi slog på stort och inhandlade baconinlindad torskrygg,pressade potatis och hade godaste vitlöksåsen och salladen till. Till det skulle vi druckit citronvatten.men uppenbarligen kan koncentrerad citron på flaska bli gammal,och min då i det här fallet (1 år gammal!?) hade dragit till sig någon form av brunaktig färg och vattnet blev alldeles grummligt,snusk!
Hursomhelst. Kvällen inleddes med sol som vanligt,och jag mitt pucko frågar: Hur länge ska vi ha ansiktskanonen igång? 15 minuter? Javisst... Innan läggdags var jag röd som en kräfta i ansikte och på halsen så heeela långa fredagen på jobbet gick jag omkring med tröjan knäpp upp till hakan,hade rödsosiga kinder,folk fråga t.o.m om jag nyligen varit utomlands !? Illa...Vill man va fin får man lida pin.Men gud vad jag skratta åt mig själv,flera gånger när jag upprepade gånger fick förklara för mina kära kollegor vad som hänt. Helené däremot såg bara allmänt fräsch ut,lyckos dig gumman *blink*   men det har börjat lagt sig nu,så nu är man solkysst i ansiktet...

 Fredagkvällen spenderades i soffan (inte framför,som jag kasta ur mig för Maria) käresta och jag fick knata hem i snökaoset,jag i mina tygskor,Martin i sina jympadojjer och ja,man kan väl säga att båda var måttligt glada när vi kom innanför dörren. Men jag smällde ihop godaste middagen med vitlöksrullader och rotfrukter i ungnen så vi blev mätta och varma och parkerade sedan i soffan och trängdes bland alla kuddarna. ♥



                                                                   
" Godaste jag ätit på mycket länge..."




  " Kolla,redan här började det märkas,jag märkte ingenting dock..."




" Heléne ♥ och ännu en gång insåg vi att vi har samma klädsmak - likadana koftor från hm..."





" Fredagkväll och middag för 2 . . . "




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0