HJÄLP!!!!

 Har idag bara gett mig FAAn på att jag ska få lite julkänslor,då de absolut inte infunnits sig överhuvudtaget än,och det är ändå 7 december redan. Traskade hem från jobbet och gick sedan och handla på den andra butiken,lite närmre hemma. Köpte på mig choklad,florsocker,3 stycken hyasinter,en tygtomte (!) och lite till och har nu lyckats stöka lite,så min otroligt juliga lägenhet innehåller hela 2 TOMTAR NU!!!! WOWOAAHAHAH! (ironisk) min lägenhet är lika med noll jul,men vi får väl se vad jag ska göra åt den saken. Snälla,nån som kan komma med tips? Och ja,jag hatar julgardiner,juldukar,julbonader,julbockar o.s.v men hur ska jag gå till väga då? Svårt.
 Gårdagens förfärliga söndags(och 2;a adventväder) gjoder inte saken bätte då jag och Martin begav oss upp till stan för lite dinner and a movie. Svängde förbi ön först för en adventsfika med lussebullar och pepparkakor. Tog en veva på stan men kunde bara konstatera att det var alldeles för mycket folk och ett riktigt bajsväder! Hamnade istället vid hallarna och fick i oss god middag,precis när vi skulle gå uppenbarade sig om inte Lill-babs,hon va tydligen också hungrig på hamburgare. Gegav oss till bion och såg sista Milleniiumfilmen,"Luftslottet som sprängdes" Väldigt bra,men kan ändå konstatera att första filmen är överlägset bäst. Hann med en kaffe på centralen innan mitt tåg gick hem,slängde mig bums i sängen för att värma mina nerkylda ben och fötter.
 Ska nu lägga julstöket och strulet åt sidan för den här gången. Mitt i allt stök glömde jag helt bort att göra nån middag,men som tur var ringde mamma för en stund sen och bjöd över på middag,imorrn blir det mera bak,har tänkt mig lite chokladtryffel och sen ska jag nog lyckas få ihop lite pepparkaksmuffins :)




" Jag ska söka efter min kreativa sida och trolla fram julen inom mig . . ."

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0