How to survive a week in Africa

 Det är inte det lättaste,särskilt inte om man är två tjejer som åker,men jag och min darling,vi vet hur man tar sig igenom det. Har varit en mycket händelserik vecka,en hel del sol och bad,sömn och läsning och disco på rummet. En hel del up´s and down´s men vi har mycket att se tillbaka på ;

* Första kvällen käka vi på en restaurang,där de helt plötsligt släckte ner hela restaurangen så det blev beckmörkt,ur högtalarna skrålar en " Happy birthday-låt" och en servitör kommer ut med en sprakande paraplydrink,och sen går han i igen,och sen är allt som vanligt igen - superskumt.
* Andra dagen REGNADE det för första gången sen i Mars,såklart var det när jag befann mig på plats . . .!!!!!!!!!
* Andra kvällen/natten satt jag och Maria på ballen för att skåda ett av de häftigaste åskväder jag varit med om
* Även om största delen av Tunisiens befolkning är muslimer,och på så sätt inte dricker alkohol,så fanns det en hel del goda ölsorter och viner att dricka,mycket uppskattat från vår sida :)
* Städningen var katastrof,och handdukarna luktade surt,d.v.s håret lukta surt,d.v.s kläderna lukta surt,etc . . .
* Maten var fruktansvärt enformig så till slut låg vi om dagarna på stranden och fantiserade om mat. Falukorv,tunnbrödrulle,wokgrytor,FLÄSK!!!
* Vi hade en jättetrevlig man som jobbade på hotellrestaurangen,han var rädd om oss och jättegullig,så vi kalla honom "Tunisien-pappa"
* Vi lyckades rymma/undkomma playboys och andra lurendrjerier ett flertal gånger tack vare våra norska alibin Lena och Sara och våran diviga attityd.
* Vi tog en hästdroska hem en sen kväll från en restaurang och lekte att vi var Silvia/Viktoria/Madeleine.
* Sängarna var hårda och obekväma,att tredje morgonen när jag vakna yppar jag orden; " Idag känner man sig sannerligen som en jävla kärring"
* Jag brände mig på någonting i havet en dag,så mitt armväck svullna upp och jag fick hemlängtan
* Vi gjorde ett modetest en dag på stranden och kom fram till att VEM FAN vill ha en bandauetop i mocka? Och vi gjorde ett egent modealfabet - H som i Hor-stövlar
* Jag brände mina läppar i solen. Saltvatten plus gassande sol - igen bra kombination,inga fina botoxläppar kvar  *sad*
* Sista dagen på strande kom en vågoch tog med sig min bikiniöverdel och hade sönder spännet,så Maria mecka tills hon fick kramp i fingrarna,men till sist fick vi till en tillfällig lösning. Topless på en strand i ett muslimsk land,inge bra kombination. . .
 
 Till sist; Vill man vara säker på att inte bli sjuk i utlandet har jag och M bästaste receptet:
En hel del handsprit och se till att VARJE kväll/natt ta en rejäll Wiskey innan läggdags,det håler alla bakterier borta,plus att du somnar som en baby *blink*



" Inte säskilt pigg kl 05.00 på Arlanda . . ."



" Anlänt till hotellet, havsutsikten var fab ! "
 



" Tunisiskt öl,mycket gott . . ."



" En katt dök upp och skrämde vettet ur oss . . ."




" Första regnet sen i MARS! "



" Var på beduinfest andra kvällen,mycket trevligt med mycket gott vin . . ."



" Nära Kamel-upplevelse . . .(men jag vet att det inte är en kamel) "



" Ego . . ."



" Posar vid stranden . . ."



" Ruskigt ryckig och svajig hemfärd från restaurangen i hästdroskan . . ."



" Min svullna arm . . . "




Kommentarer
Postat av: Darlingen - såklart ;)

Uuunderbar läsning honey! Ska jag fan kopiera och spara på datorn, blev ju inte så mycket noteringar på plats direkt. Nästan så man saknar Tunisien-pappa lite när man tänker tillbaka. Och vi måste färdigställa modealfabetet, vi kommer inte så långt på enbart bokstaven H!! Får bli ett höstprojekt bland många. :)

2009-08-22 @ 00:30:13
URL: http://mecb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0