What happends in Frankfurt . . .(Part II)

 Känner mig mer död än levande. Känns som att någon tvingat mig till ett träningspass,klubbat och sen drogat ner mig. Efter en resa att minnas forever. Gissar att jag fått drygt 4 timmars sömn på 2 dygn. Kan säga att jag är ingen vacker syn just nu,men det är det såå värt. 6 galna och glada tjejer tog staden med storm,och jag tror inte vi lämnade någon oberörd.

°
Hostelet var helt perfekt för den korta vistelsen vi var där,6 stycken ikea-sängar och heltäckningsmatta
º Hostelet var lägligt granne med " world of sex " så vi kände oss som hemma
º Jag stylade med mina Frankfurt-fakta och poängterade säkerligen 5 gånger vart Europas centralbank låg någonstanns...
º  Så fort vi tågade in i en av av de större galleriorna är det några (absolut ingen aning vilka) som yppar orden ; Kolla där är Gnesta-bor " ( aldrig får man vara ifred. . .)
º shoppingen gick sisådär,bra för somliga,katastrof för somliga. Själv fynda jag en väska,och en parfym.
º Det är SOMMAR i Tyskland. Hela dagen var det strålande sol och 29 Cº + i solen.
º Jag och Michis kan intyga att vi till lunch käkade bland det godaste vi någonsin satt tänderna i,ljuvligt.
º Blev ett obligatoriskt besök på Starbucks. En frappuccino med caramel och SÅ mycket grädde att hela gommen kändes som ett fettlager.
º Vi tog en långpromenad runt floden och njöt av solen,och ville inte åka hem !
º Efter shoppingen satte vi oss på en uteservering och tog en öl. Fick charmigaste servitören,och när vi gick fick vi dricks,5 svenska enkronor.
º När mörkret lagt sig och samtliga hade svidat om,tog vi en promenad för att hitta en shysst restaurang. Tog nog av vid lite fel gata så vi hamna på red-lightkvarteret och förunnades/äcklades över hur proppat det är med place. Vi tg tag i varandra,2 o 2 armkrok,och beslöt oss för att åtminstonde uppge oss för att vara lesbiska tills gatan tog slut.
º Vi hamnade tillslut på samma uteservering,beställde in 2 flaskor vin och käkade jättegod middag. Runt omkring talades det om " oh,de där 6 tjejerna är från Stockholm och ska ha 100% service" och inne från baren fick vi höra att vi hade en fanclub. Plötsligt fick Jenny något varmt över sin arm,hennes reflexer var blixtsnabba och när samtliga tittade upp såg vi att bven i dramat var en jävla duva ! Personalen blev helt hysterisk och började kasta stenar,vi andra böev bara hysteriska och vek oss av skratt,men kände stor empati för stumpan...
º  Fick sällskap vid bordet av en Chris Martin (inte han i coldplay dock) han hade en mamma i england,och jobbade för nintendo. Och han lärde sig förljande ; " Jaaag diskart åt digh . . ." (jag diskar åt dig) för det är ju det som alla svenska tjejer vill höra från en man *skratt*
º Plötsligt styrde vi kosan mot klubben "Unity" en mörk och liten klubb inne på en bakgata,där röjde vi gärnet tills jag och Jenny,med sin trasiga röst lämnade stället med taxi runt 02.00 tiden. Resten av tjejerna dök upp på hotellet drygt en timme senare,en powernap på det och samtliga vaknade upp 2 timmar senare,onödigt pigga och fräscha och tog sedan bussen mot flygplatsen 05.00. Hemma i Sverige runt 11.00,efter en mycket intesiv med jäklar var rolig resa. Har vid flertal tillfällen under resan fått höra att " we are crazy !!" VARFÖR åkte vi till frankfurt bara över ett dygn? Jo,för att vi kan och vill. Och för att det var såå jävla värt det !


Kommentarer
Postat av: Sofia

Så jävla värt det!! Puss!

2009-04-23 @ 09:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0